WiFi: klagen helpt…

… als je het maar goed doet.

Ik wil in dit blog graag terugkomen op een 2-tal punten uit het vorige blog:

  • Meld je als je problemen hebt.
  • Alle Wifi netwerken zijn hetzelfde

Allereerst het melden. Dat heeft inderdaad gewerkt. We hebben – eigenlijk uitsluitend – vanuit de Copernicus een aantal klachten gehad die we hebben kunnen onderzoeken. Collega’s… hartelijk dank daarvoor.

Dat brengt me eigenlijk automatisch op punt 2: Alle wifi netwerken zijn hetzelfde? Waarom komen er dan zoveel klachten uit 1 locatie?

Alle WiFi netwerken waren inderdaad gelijk.
Maar dat moesten ze niet zijn!

Een jaar geleden is er op de Copernicus een wijziging geweest in de opzet van het Wifi netwerk. Deze wijziging is over het hoofd gezien bij de upgrade van de WiFi controller. De Copernicus had dus inderdaad een WiFi netwerk wat gelijk was aan de andere WiFi netwerken, en dat kon voor hun niet goed werken.

Dit is inmiddels hersteld: de Copernicus heeft opnieuw een WiFi netwerk met de wijzigingen voor hun specifieke inrichting.

Dit betekend nog niet dat alle WiFi problemen de wereld uit zijn. We hebben nog altijd te kampen met de eerdere authenticatie problemen. Vanuit de leverancier van ons WiFi netwerk bereikte ons het bericht dat er de komende week waarschijnlijk een definitieve oplossing is voor het authenticatie probleem.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.