Werkzaamheden VDI Omgeving

Komende vakantie tussen vrijdagavond 15 februari en zondag 24 februari zal er in verschillende stappen onderhoud gepleegd worden aan de VDI omgeving van het Atlas College.
De afgelopen weken zijn er voorbereidingen getroffen om de servers die zorgen voor de complete VDI werkplek opnieuw in te richten. Hierbij is direct een upgrade van allerlei onderdelen toegepast, zowel het besturingsysteem van de server, als mede de versie van de horizon view software is voorzien van de laastste versie.
Om deze versie te kunnen gebruiken is er de afgelopen maanden gewerkt aan nieuwe hardware op verschillende locaties, en zijn er op de achtergrond alle Wyse Clients voorzien van nieuwe firmware, zodat deze kunnen communiceren met de nieuwste omgeving.

Mensen die op een laptop of thuis gebruik maken van VDI, zullen de meest zichtbare verandering ondervinden. De webpagina die je nu nog ziet, zal er in de vakantie ineens anders uit gaan zien. Hierbij zie je meer de kleuren en logo’s van het Atlas College terug. Daarnaast is de tekst vertaald naar het Nederlands.
Indien je de software van VDI hebt geinstalleerd op jouw eigen PC, kan het zijn dat je deze eerst moet upgraden, voordat je weer kunt inloggen. De software heeft een update functie, mocht je niet weten hoe deze werkt, kun je op de pagina https://vdi.atlascollege.nl ook de nieuwste client software vinden (zodra de nieuwe servers online zijn).

Tijdens de werkzaamheden zal er een verminderde performance zijn van de VDI omgeving, en wellicht een tijdelijke onderbreking van dienstverlening, als de server daadwerkelijk wordt omgezet. Mocht VDI niet werken tijdens de vakantie, willen we je dan ook vragen om het 30-60 minuten later nog eens te proberen. Je zult dan zeer waarschijnlijk de nieuwe omgeving gebruiken.

Hoewel we in de vakantie allerlei dingen zullen testen, kunnen er toch nog dingen gebeuren die bij het testen niet aan het licht komen. Mocht je toch iets ervaren wat niet goed werkt, en je hebt de laatste versie van de software geinstalleerd staan, of je werkt op een wyse die op school staat, neem dan direct contact op met de ICT persoon bij jou op locatie.

Wij gaan er met de vernieuwde omgeving weer vanuit dat de dienstverlening binnen VDI weer 100% up to date is. Daarnaast hebben we door het opnieuw opzetten van de complete omgeving bestaande problemen niet meegenomen. Dit zou de werking voor iedereen weer moeten verbeteren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.