Werkzaamheden Netwerk in de kerstvakantie

Afgelopen half jaar is de afdeling ICT-service op de achtergrond bezig geweest met het uitzoeken hoe het netwerk van het Atlas College toekomst geschikt kan worden gemaakt.
Op basis van eigen gedachten, en sessies met externe partijen hebben we een plan ontwikkelt wat in verschillende fases zal worden uitgevoerd.
Komende kerstvakantie starten we met fase 1. Dit is de meest ingrijpende fase, die alle locaties en diensten van ICT in het Atlas College zal treffen.

Vanaf dinsdag 27 december 2016 t/m donderdag 29 december 2016 zullen we het Atlas Service Centrum en SG Newton voorzien van een nieuwe netwerk-layout. Door het plaatsen van een aantal nieuwe firewalls, krijgen we de mogelijkheid om meer veiligheid op het interne netwerk te bieden, en daarnaast zijn we flexibeler in het sturen van netwerk verkeer. Het sturen van netwerkverkeer is van belang voor de volgende fase. In de vervolg fase zullen we iedere locatie voorzien van een tweede internet verbinding.
Momenteel worden alle ICT-diensten van het Atlas College aangeboden vanuit het Atlas Service centrum, deze zullen allemaal hinder ondervinden van de werkzaamheden.
Dinsdag 27 december zullen we de diensten uit schakelen, vanaf dat moment is er dus niets bereikbaar.

Geen e-mail (Outlook), geen agenda, geen bestanden (Owncloud), geen VDI (VMware Horizon View), en sommige websites zullen niet bereikbaar zijn. Ook magister zal niet werken, aangezien er geen verificatie van gebruikersnaam of wachtwoord kan plaatsvinden.

Geen van deze diensten zal werken, niet vanaf huis, niet op school

Hoewel wij geen mail kunnen versturen of ontvangen, zal alle binnenkomende mail wel worden opgevangen door onze backup mailserver. Hier zal de mail op worden bewaard totdat onze eigen mailserver weer online is, zodat deze de mail kan ontvangen.
De websites van de scholen blijven wel bereikbaar, maar onderdelen zoals een gallery, of een gereedschapkist en de ELO zullen niet bereikbaar zijn.

Donderdag 29 december verwachten we dat de werkzaamheden zullen zijn afgerond. Zodra de werkzaamheden zijn afgerond zullen we de locaties op de hoogte brengen door middel van een mail aan de ICT-contactpersonen, ICT-Coördinatoren en directie van de locatie. Maar ook op de website http://ict-service.atlascollege.nl een bericht plaatsen. Op deze site kan iedereen zich abonneren, waardoor je een mail krijgt met updates van de afdeling ICT-Service.

Excuus voor de overlast,

ICT Service

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.