Verloop herstel email

Zoals iedereen gemerkt zal hebben is de mailserver in zoverre hersteld dat iedereen weer mail ontvangt en kan versturen. Inmiddels zijn we begonnen met het terug zetten van de oude mail. Dat blijkt een monnikenwerk te zijn: elke mailbox moet met de hand terug gezet worden. Het kan dus even duren voor je je mail weer hebt. Mocht er echt sprake van spoed zijn (sollicitatiebrieven, bv) laat dit dan weten via je ICT-contactpersoon, we proberen dat te prioriteren.

Nadat de mail is terug gezet moeten alle machtigingen en regels die er ooit zijn ingesteld opnieuw gemaakt worden; die blijken niet ‘vanzelf’ mee te komen uit de backup. De meeste gebruikers zullen dit zelf moeten doen, maar voor administraties en afdelingen die een generieke mailbox beheren moet dit door Systeembeheer gedaan worden. We zullen dit naar beste weten doen, maar als je merkt dat je collega al bij de mailbox kan waar jij ook in moet kunnen: trek aan de bel via je ICT-contactpersoon.

Verder kan het voorkomen dat reeds gelezen mail als ongelezen wordt terug gezet en dat er reeds verwijderde mail weer in je Postvak In zit.  Dit zul je zelf moeten opruimen, helaas…

Houdt verder deze site in de gaten voor verdere mededelingen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.