Office Plugins beheren

Niet iedere plugin voor office maakt het leven makkelijker.
Het kan zijn omdat je de plugin nooit gebruikt, of omdat hij je meer last bezorgd dan genot. Hoe hoger het aantal invoegingstoepassingen, hoe langer het duurt voordat de applicatie gestart is

Om plugins te beheren kan je deze handleiding volgens om zelf een keuze te maken welke plugins jij zelf wilt gebruiken. Omdat dit een persoonlijke voorkeur is, kan niemand die voor jou doen.

Start een office applicatie, iedere applicatie heeft eigen plugins. Om een voorbeeld te geven, hebben we outlook gekozen om screenshots te maken voor deze handleiding. De stappen voor de andere applicaties zijn nagenoeg gelijk.

In de applicatie kies je voor Bestand en daarna voor Opties
Er opent een scherm met alle opties, kies in de linker kolom voor invoegingstoepassingen en rechts daarvan voor COM-invoegingstoepassingen, klik daarna op de knop start.

Je ziet nu een scherm zoals hieronder:

De makkelijkste en snelste manier is om alles uit te vinken, en daarna op de knop OK te klikken.
Let op: mocht je toch gebruik maken van een invoegingstoepassing, dan kan je die opnieuw aanvinken (of direct al laten staan).

Zeer waarschijnlijk vraagt Outlook om opnieuw op te starten. Anders is dit wel aan te raden: sluit Outlook af, en start deze daarna opnieuw op.

Categorieën: E-Mail, O365

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.