Handtekening in Outlook instellen

In Microsoft Outlook (Desktop) kan je 1 of meerdere handtekeningen instellen.
Hieronder zullen we je in een aantal stappen laten zien hoe je die kan instellen.
Tip: Als je al een keer een handtekening hebt gehad, zoek deze dan op in je verzonden items, en kopieer deze tekst (eventueel incl. logo/plaatje). Dan hoef je hem niet opnieuw te “maken”, alleen nog instellen.

Klik op Bestand
Klik nu op Opties
Klik nu op E-mail aan de linkerkant
Daarna op de knop Handtekeningen
Kies in dit scherm voor Nieuw
Hier kies je een naam voor de handtekening
Klik daarna op ok
Dit is een voorbeeld handtekening
(Als je de tip hebt gevolgd om een bestaande handtekening uit een andere mail te kopieren, kan je die nu plakken).
Kies als je klaar bent voor de knop Opslaan
In dit voorbeeld werken we met twee handtekeningen. Deze hebben we de naam Kort en de naam Lang gegeven.
Aan de rechterkant zie je dat we hebben gekozen om een nieuwe mail de volledige handtekening automatisch te plaatsen.
Maar voor antwoorden, en doorgestuurde berichten, komt automatisch de korte versie.

Je bent nu klaar met instellen, klik op OK, en daarna nogmaals op OK om alles op te slaan.

De handtekening(en) staan nu ingesteld. Als je kiest om nu een nieuwe mail te maken, zie je de ingestelde handtekening. Deze kan je altijd eenmalig in het bericht wijzigen/verwijderen.
Ook kan je met de knop “Handtekening” bovenaan de email kiezen welke handtekening gebruikt moet worden als je er meerdere hebt.

Categorie: E-Mail

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.