Storing VDI

Het nieuwe schooljaar is gestart, en we maken gebruik van Windows 10 in VDI. Helaas is de start niet zo vlekkeloos als de afdeling ICT had gehoopt.

Dinsdag waren er de gehele dag problemen, foutmeldingen vlogen je om de oren als je ingelogd was op een VDI werkplek. Chrome sloot zich zomaar af, outlook reageerde niet zoals je wilt.
Al deze problemen werden veroorzaakt door de explosieve groei van profielen op de server, die niet voldoende ruimte had voor de Windows 10 profielen. Die van Windows 7 bleven een stuk kleiner.

Het probleem is in de loop van de ochtend aangepakt, door de schijfruimte te verhogen, maar in de loop van de dag kwam het probleem weer terug. Na wat schakelen en schuiven is het de afdeling ICT gelukt om meer ruimte te creëren.

Je zou zeggen, probleem opgelost! Helaas vandaag bleek dit niet waar te zijn.
Door de extra ruimte die er was, en de desktops die extra werden belast, werd het nieuwe storage systeem overbelast, waardoor alles traag reageerde. Uiteindelijk werden er zelfs verbindingen verbroken.

Woensdagavond is de afdeling ICT bezig geweest om alles weer zo in te richten dat iedereen de donderdag goed kan werken.
Donderdag zal de afdeling ICT extra monitoren, en contact leggen met de leverancier die de storage oplossing heeft geadviseerd. Op die manier zal er naar een stabieler systeem gewerkt worden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.