Soms geen netwerkschijven

Wij hebben de melding gekregen dat je na het aanmelden soms geen netwerkschijven hebt. Dit zijn de drive letters zoals bijvoorbeeld X: of M: in de verkenner. Momenteel zijn wij op zoek naar een oplossing voor dit probleem, de oorzaak van het probleem is ons momenteel echter nog niet duidelijk.

##UPDATE ##
Probleem is inmiddels in kaart gebracht. Hierdoor zou iedereen weer de schijven moeten krijgen, zoals gepland. Mochten er toch nog problemen zijn, horen we het graag via de ICT-persoon op de locatie of via een ticket.

De netwerkschijven zijn wel handmatig te herstellen:

  • Toets in <windows-knop>-<R>
  • Het uitvoeren scherm zal nu verschijnen.
  • Tik in het uitvoerscherm de tekst: \\phoebe\netlogon\kix32.exe
  • Druk op <Enter> of klik op “Ok”

Hierdoor zal het aanmeldscript opnieuw uitgevoerd worden waarna de netwerkschijven toegevoegd zijn.

Wij zijn ons bewust van de overlast die dit veroorzaakt. Wij werken dan ook hard aan een definitieve oplossing van het probleem.

Een gedachte over “Soms geen netwerkschijven

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.