Problemen met: “Verbonden Ervaring”

Sinds vandaag krijgt de Afdeling ICT meldingen over “verbonden ervaringen”.
De oorzaak is inmiddels bekend, en aangepast. Nu wachten we op het actief worden van dit nieuwe beleid.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is afbeelding.png

Gisteren zijn er op advies van Kennisnet, en in overleg een aantal aanpassingen gedaan in de Microsoft 365 omgeving om zo de veiligheid van onze documenten en gegeven te waarborgen. Een van de adviezen is om de verbonden ervaring uit te schakelen.

Gelukkig gaat het hier om een advies, en zullen we deze voor nu terug draaien. De instelling in Microsoft is reeds aangepast, waardoor het weer mogelijk moet zijn om met “verbonden ervaringen” te werken.
Helaas kan het tot 24 uur duren voordat deze wijziging doorgevoerd is. Dit is een proces dat buiten onze invloed ligt, het enige wat wij nu kunnen doen is afwachten tot het beleid is hersteld.

Wat kan je in de tussentijd wel doen?

  • Je kunt documenten in teams openen, dan krijg je de online versie. Deze is wel in staat om je office document (bijv word, excel) te openen.
  • Als je werkt op een laptop kun je de desktop app op de pc starten (bijv word).
    Kies daarna voor openen –> en daarna blader naar je bestanden.
    Indien je niet de juiste bestanden kan vinden bij het bladeren, volg dan deze instructie https://ict-service.atlascollege.nl/help/eigen-laptop-en-nu/eigen-laptop-teams-bestanden/.

Excuus voor de overlast, en hopelijk kunnen we weer snel gebruik maken van de functionaliteit.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.