Printer Storingen *update

hitanykeyHet schooljaar sloten we af met een grote storing. Het nieuwe beginnen we met een probleem in de toewijzing van de printers.
De toewijzing van de printers vind wel plaats, maar dit kan per keer verschillen. Omdat er volgens Windows niets mis gaat, hebben wij de oorzaak nog niet kunnen achterhalen.
We proberen om dit natuurlijk zo snel mogelijk op te lossen, maar tot die tijd vragen we jullie begrip en geduld.

Als het je overkomt dat de printer(s) niet goed worden toegewezen, kan je proberen om opnieuw in te loggen. De printers worden dan namelijk allemaal verwijderd, en opnieuw gekoppeld door het loginscript.
Voor mensen die dit handmatig willen doen, kan dat natuurlijk ook. Ga in het start menu naar “Printer en Apparaten” (of zoek deze in het configuratiescherm). Selecteer de printer die niet werkt, en verwijder deze. Na het verwijderen kan je in het Start Menu naar “Uitvoeren” gaan. Typ daar in: “\\themis” en klik op OK. Je ziet nu een lijst met alle printers van het Atlas College, kies de printer die je zojuist hebt verwijderd, en maak een nieuwe verbinding (dubbelklik op de betreffende printer).

Zodra er meer bekend is zullen we een update maken op dit bericht.

 

*Update 2 (10 september)

Om de printserver te herzien is deze op een zondag compleet herzien. De software is opnieuw geinstalleerd, en er zijn nieuwe drivers geplaatst. Helaas heeft dit nog niet geleid tot een oplossing. We zullen daarom weer verder gaan kijken wat de oplossing van het probleem kan worden.

 

*Update 1 (27 augustus)

Een update van het script, en de tools die de printer toewijzen, lijken te zorgen voor een stabiele werking van de printer toewijzing. Dit blijkt uit de testen die we vandaag hebben uitgevoerd, na de update. Graag horen we van jullie of dit inderdaad tot een oplossing heeft geleid.

Een gedachte over “Printer Storingen *update

  1. Een update van het script, en de tools die de printer toewijzen, lijken te zorgen voor een stabiele werking van de printer toewijzing. Dit blijkt uit de testen die we vandaag hebben uitgevoerd, na de update. Graag horen we van jullie of dit inderdaad tot een oplossing heeft geleid.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.