Mail automatisch doorsturen (forwarden) is dit wel slim?

Wij krijgen regelmatig berichten dat een leerling zijn mail niet heeft ontvangen of dat de mail niet bij de leerling aankomt.

Dit komt in de meeste gevallen doordat de leerling zijn mail automatisch doorstuurt naar een extern mailadres.

Als de leerling er voor kiest om de mail door te sturen, dan is het belangrijk dat de leerling controleert of het adres juist is en hier een test mail naar toe stuurt om na te gaan of deze wel aankomt op het externe adres.

Mocht de leerling er voor kiezen om de mail door te sturen, dan is het ook handig om een kopie in de mailbox te laten staan, zodat daar dan de mail ook terug te lezen is.

Als ICT kunnen wij met de meldingen wel iets, maar dat willen wij liever niet! Iedereen (leerling of personeel) blijft zelf verantwoordelijk voor het functioneren van de mail na het instellen van de forward.

De leerling heeft 49.5GB ter beschikking als mailbox bij het Atlas College. Een mailbox bij de providers Imail/Gmail/Hotmail is bijvoorbeeld maar 5GB standaard.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.