Na aanpassingen aan het beleid dat voor Internet Explorer actief was, zijn er bij een aantal mensen problemen met het gebruik van deze browser. Internetpagina’s worden niet goed weergegeven, en soms kan je geen bestanden openen.
Hoewel we dit als afdeling zo snel mogelijk op zullen lossen door het beleid weer aan te passen, kan je zelf al een groot deel oplossen.
Je kunt natuurlijk een andere browser gebruiken (Chrome of Firefox), maar ook in Internet Explorer kan je een kleine aanpassing maken, waardoor deze weer werkbaar wordt. Om dit laatste te doen volg je de volgende stappen.
Ga naar Extra –> Internet Opties –> tabblad beveiliging –> Zone Internet is al geselecteerd, anders even selecteren –> Knop Standaardniveau aanklikken.
Internet zal dan weer een stuk “normaler” werken.
Ik neem aan dat dit tijdelijk is en dat systeembeheer dit definitief instelt in de browser. Niet alle docenten en leerlingen zijn even handig in het veranderen van instellingen
Wim, zoals al in de tekst staat, zijn we momenteel bezig dit op te lossen, door het beleid weer aan te passen. Hierdoor zal niet iedereen dit meer hoeven instellen.