Geen storing?


Om te beginnen wensen wij vanaf de afdeling ICT-service iedereen een heel goed en gelukkig 2019 toe.


Dit keer gaan wij eens niet melden dat er een storing is, maar vertellen waar wij zoal mee bezig zijn .

De afdeling ICT-Service zien de meeste mensen alleen als er problemen zijn. Wij proberen altijd, achter de schermen, preventief dingen voor te bereiden, zodat storingen kunnen worden voorkomen, nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd, of de performance verbeteren.
Voorbeelden die we deze periode achter de schermen hebben voorbereid of uitgezocht:

Office365 uitgezocht, en sinds december 2018 is het ASC als eerste locatie overgezet. Dit is de kleinste locatie die we binnen het Atlas College kennen, waardoor deze zich goed leent als test-locatie. Door het enthousiasme van de voorlopers op het Copernicus worden zij als tweede worden gemigreerd.

Na de grote problemen die we met de wireless omgeving hebben ervaren (gelukkig al weer enige tijd terug), is er uitgezocht hoe deze problemen kunnen worden voorkomen, en hoe we de performance van Wireless kunnen verbeteren. Hiervoor is inmiddels een besluit genomen, waarbij we een nieuwe leverancier hebben gekozen, en de hardware besteld is. De verdere planning moet nog uitgewerkt worden hierover later meer!

De meer en meer dynamische wereld vraagt ook om snelle aanpassingen op de verschillende werkplekken van het Atlas College. Hiervoor is op de meeste locaties al een overstap gemaakt richting VDI-werkplekken. Sommige van deze werkplekken zijn inmiddels aan vervanging toe, en ook de laatste locaties ruilen de computers in voor VDI. Nu is bij een VDI-werkplek het deel op het bureau slechts de helft van de oplossing. De server waar de VDI op staat moet voldoende capaciteit hebben. Gezien de groei in het aantal VDI’s en de toenemende vraag aan performance zullen we de server capaciteit ook uitbreiden. De hardware is reeds besteld.

Internet is niet meer weg te denken uit de huidige scholen en wereld. De vraag om bandbreedte wordt meer en snelheden worden steeds hoger. Om dit te kunnen faciliteren zijn er nieuwe glasvezellijnen aangevraagd bij een lokale partner. Hierdoor kunnen we op de locaties de capaciteit van het internet nog beter laten aansluiten op de vraag.

Nogmaals een heel fijn jaar, met zo min mogelijk storingen en zoveel mogelijk performance.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.