Feedback? Hoe werkt dat dan?

Ongeveer een maand geleden hebben wij – ICT Service –  een feedback systeem in gebruik genomen op ons ticketsysteem. Misschien een leuk moment om eens te laten zien hoe dat eruit ziet, wat wij te zien krijgen.

Onze klanten kunnen kiezen uit 3 opties:

Ik ben prima geholpen.
Precies wat ik verwacht had.
Ik voel me niet prettig met hoe ik geholpen ben.

(De links in de smileys werken… klik er maar eens op.)

Er ontstond eigenlijk gelijk discussie over de “Precies wat ik verwacht had” optie. “Zoals verwacht goed” of “Zoals verwacht slecht”? Je kunt er inderdaad beide kanten mee op. Iets anders formuleren dus. Verder zijn de kleuren van de groene en gele smiley wat onlogisch.

En dat ziet er – in een overzicht – dan zo uit:

Feedback overzicht met statistieken.

De statistieken geven per week aan hoeveel tickets er afgesloten zijn die week, en op hoeveel van die tickets er feedback ontvangen is.  Als ik er aan toe kom maak ik daar nog een keer een grafiek van. Deze statistieken zijn openbaar en kunnen door iedereen gevolgd worden op de site https://feedback.atlascollege.nl.

In de lijst eronder staat de feedback die we hebben ontvangen. Omdat deze lijst privacy gevoelige informatie kan bevatten is hij niet openbaar.

Verder viel op dat:

  • Er over het algemeen geen aanvullend commentaar wordt gegeven. Jammer! Alhoewel het krijgen van feedback al waardevol is denk ik dat we veel zouden kunnen leren van jullie commentaar.
  • De response ongeveer 20% is. Wat lang niet slecht is. Maar alles kan beter uiteraard.

Als ik mezelf feedback zou mogen geven hierop:

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.