FAQ

We zijn momenteel aan het experimenteren met zogenaamde Frequently Asked Questions (FAQ) module. Het uiteindelijke doel is het vervangen van de help pagina. zodoende is er 1 bron met gegevens van ons.

Voorlopig nog even “work in progress” dus, commentaar is van harte welkom.

Meetings

MS Teams kan gebruikt worden voor (video) meetings. De scope van een dergelijke meeting kan variëren van 2 personen tot een groep van personen. Hierbij is steeds 1 persoon de organisator. De organisator bepaalt de instellingen van de meeting. Het biedt een alternatief voor het fysiek samen komen voor vergaderingen of lessen. 

Een meeting kan ad hoc gemaakt worden. Hierbij wordt een groep ter plaatse samengesteld door personen uit te nodigen. Of een meeting wordt georganiseerd in een (kanaal van een) team. In dit geval kunnen alle leden van het team de meeting bijwonen. 

Deze FAQ is verder samengesteld uit de volgende losse onderwerpen:

Categorie: Meetings
Tags: meeting, teams

Een meeting kan vanuit het hoofdscherm van Teams gestart worden via de kalender.

Een meeting starten

Door op “new meeting” te klikken opent zicht een scherm om een nieuwe meeting te plannen.

Nieuwe meeting

Afgezien van wat zaken die voor zichzelf spreken (zoals titel, starttijd en dergelijke) zijn er 2 manieren om een meeting te plannen.

Je kunt een kanaal (channel) selecteren voor de meeting. In dat geval zullen alle leden van het kanaal een uitnodiging ontvangen. In het chat venster van het kanaal kunnen ze vervolgens de meeting joinen.

De andere optie is om expliciet mensen uit te nodigen. De meeting wordt in dat geval een soort van groepschat voor de mensen die je uitnodigt. De personen die uitgenodigd zijn krijgen een min of meer standaard vergaderverzoek wat ze kunnen accepteren of weigeren. De meeting komt vervolgens in hun agenda te staan met een knop om de meeting te joinen.

Categorie: Meetings
Tags: meeting, teams

Vooraf:
Een meeting bijwonen doe je het best op een apparaat met geluid, microfoon en camera. Een VDI werkplek is daarom minder geschikt… een laptop of mobiele telefoon?…. Zeer geschikt. Zorg er wel voor dat je de Teams (desktop) App geïnstalleerd hebt, daar heb je sowieso een hoop gemak van 😉

Joinen:
Elke meeting waar je voor uitgenodigd wordt zul je een vergaderverzoek voor ontvangen. Zodra je deze accepteert zal deze opgenomen worden in je agenda. In je agenda kun je in het agenda item de meeting joinen.

In mijn agenda ziet dat er zo uit

Een meeting in een kanaal staat ook in het chat venster van dat kanaal.

Zo ziet een meeting eruit in het chatvenster.

Je kunt een vergadering op nagenoeg elk willekeurig apparaat joinen. De mogelijkheden die getoond worden zijn afhankelijk van het apparaat. Op een Windows PC zal bijvoorbeeld de Teams-app of de Edge browser voorgesteld worden. Op mijn Android telefoon weer de Teams-app of Samsung internet.

Je krijgt dan een scherm wat erg veel hierop zal lijken. Hier kun je nog wat opties in stellen…. je camera, microfoon en audio aan of uit zetten… en dan joinen door op “Nu deelnemen” te klikken.

Zet je microfoon uit als je in een ruimte zit met meerdere deelnemers. Het geluid gaat anders “rond zingen”.

Categorie: Meetings
Tags: meeting, teams

Teams

Hoe zet je voicemail uit in Teams

Het is belangrijk om voicemail uit te zetten in teams.

Klik hiervoor rechts bovenin op je avatar (1)
Kies nu in het pull down menu voor instellingen (2)

Kies aan de linker kant oproepen

Kies nu bij indien niet beantwoord voor niets doen.

Categorieën: Teams, Telefoneren

Hoe voeg ik een contact toe aan teams oproepen.

Je kan veelgebruikte contacten toevoegen aan je eigen Teams telefoonboek (interne en externen).

Klik aan de linkerkant op Oproepen

Klik in het menu wat er nu verschijnt op Contacten

Klik nu aan de rechter kant op Contact toevoegen

In het scherm wat nu verschijnt tik je de toe te voegen naam (Bestaand binnen of buiten de organisatie. Mocht de naam bekend zijn dan kan je deze aanklikken.

Als je een niet bestaande contact toe probeer toe te voegen, dan krijg je onderstaande. Klik ergens in het venster (2) en klik op toevoegen.

Vul de gegevens in en klik wederom op toevoegen. Het contact kan nu worden gebeld vanuit contacten.

Categorieën: Teams, Telefoneren

Telefoneren

Hoe je telefoonnummer aan te melden bij Teams

Hieronder staat omschreven hoe je je toestelnummer kan aanmelden bij Teams.
Je moet Teams op dat moment zien als een gewoon normaal telefoontoestel waarop aanmelden en functionaliteiten hetzelfde of juist uitgebreider is dan een bureau toestel.

Zodra je een licentie heb gekregen (deze moet door ICT worden toegewezen) om te telefoneren met Teams heb je de knop oproepen erbij gekregen. Klik hierop.

Je heb nu onderaan een nummerblok gekregen. Klik bij 1: *1 en druk op 2 bellen.

Je krijgt nu een nieuw scherm waar je hoort dat je agentcode moet invoeren.
Druk bovenin op het kleine nummerblokje (1) waarna er een nieuw nummerblok verschijnt.
Voer hier (2) je toestelnummer twee keer achter elkaar in gevolgd door een #
Je hoort nu dat je bent aangemeld.

Categorie: Telefoneren

Hoe zet je voicemail uit in Teams

Het is belangrijk om voicemail uit te zetten in teams.

Klik hiervoor rechts bovenin op je avatar (1)
Kies nu in het pull down menu voor instellingen (2)

Kies aan de linker kant oproepen

Kies nu bij indien niet beantwoord voor niets doen.

Categorieën: Teams, Telefoneren

Hoe voeg ik een contact toe aan teams oproepen.

Je kan veelgebruikte contacten toevoegen aan je eigen Teams telefoonboek (interne en externen).

Klik aan de linkerkant op Oproepen

Klik in het menu wat er nu verschijnt op Contacten

Klik nu aan de rechter kant op Contact toevoegen

In het scherm wat nu verschijnt tik je de toe te voegen naam (Bestaand binnen of buiten de organisatie. Mocht de naam bekend zijn dan kan je deze aanklikken.

Als je een niet bestaande contact toe probeer toe te voegen, dan krijg je onderstaande. Klik ergens in het venster (2) en klik op toevoegen.

Vul de gegevens in en klik wederom op toevoegen. Het contact kan nu worden gebeld vanuit contacten.

Categorieën: Teams, Telefoneren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.