FAQ

We zijn momenteel aan het experimenteren met zogenaamde Frequently Asked Questions (FAQ) module. Het uiteindelijke doel is het vervangen van de help pagina. zodoende is er 1 bron met gegevens van ons.

Voorlopig nog even “work in progress” dus, commentaar is van harte welkom.

E-Mail

Niet iedere plugin voor office maakt het leven makkelijker.
Het kan zijn omdat je de plugin nooit gebruikt, of omdat hij je meer last bezorgd dan genot. Hoe hoger het aantal invoegingstoepassingen, hoe langer het duurt voordat de applicatie gestart is

Om plugins te beheren kan je deze handleiding volgens om zelf een keuze te maken welke plugins jij zelf wilt gebruiken. Omdat dit een persoonlijke voorkeur is, kan niemand die voor jou doen.

Start een office applicatie, iedere applicatie heeft eigen plugins. Om een voorbeeld te geven, hebben we outlook gekozen om screenshots te maken voor deze handleiding. De stappen voor de andere applicaties zijn nagenoeg gelijk.

In de applicatie kies je voor Bestand en daarna voor Opties
Er opent een scherm met alle opties, kies in de linker kolom voor invoegingstoepassingen en rechts daarvan voor COM-invoegingstoepassingen, klik daarna op de knop start.

Je ziet nu een scherm zoals hieronder:

De makkelijkste en snelste manier is om alles uit te vinken, en daarna op de knop OK te klikken.
Let op: mocht je toch gebruik maken van een invoegingstoepassing, dan kan je die opnieuw aanvinken (of direct al laten staan).

Zeer waarschijnlijk vraagt Outlook om opnieuw op te starten. Anders is dit wel aan te raden: sluit Outlook af, en start deze daarna opnieuw op.

Categorieën: E-Mail, O365

O365

Elke medewerker kan aanmelden bij Office 365. Het enige wat je daar voor nodig hebt is een internet browser en de URL https://portal.office.com. Op site kun je aanmelden met je Atlas account (zeg maar je e-mail adres).

Categorie: O365

Onderstaand een voorbeeld hoe je een bestand kunt delen. Vanuit OneDrive in dit geval.

  1. Je selecteert het bestand (of bestanden).
  2. Klikt op “delen”.
  3. Kiest voor het soort toegang.
  4. Vul de namen in met wie je wilt delen
  5. Eventueel een bericht
  6. En klikt op verzenden.
Categorie: O365
Tags: 0365, delen

Als je je wachtwoord vergeten bent hoef je niet langer je te melden bij iemand voor een nieuw wachtwoord. In plaats daarvan kun je klikken op een links als “ik ben mijn wachtwoord vergeten” en kun je een nieuw wachtwoord in stellen.

Voorwaarde hiervoor is wel dat je vooraf tenminste 1 methode ingesteld hebt om te verifiëren wie je bent. De tweede en derde zijn optioneel. Wij bieden hiervoor een 3-tal methodes:

  • Via een App op je mobiel of tablet
  • Via een SMS of automatisch gesprek op je mobiele telefoon
  • Via beveiligingsvragen

De laatste 2 methodes word je gevraagd in te stellen zodra wij SSPR aangezet hebben voor jou. Dat gebeurt bij het aanmelden en wijst zich vanzelf. De App werkt echter iets ander. Om de App te kunnen gebruiken zul je hem eerst moeten installeren op je device. Zie hiervoor de uitgebreide FAQ over dit onderwerp.

Categorieën: O365, windows

Inleiding

De Microsoft Authenticator is een smartphone applicatie van Microsoft. De applicatie is bedoeld als hulpmiddel om aan te kunnen tonen dat je diegene bent dat je zegt dat je bent. De App wordt geregistreerd in de applicatie waarvoor je hem wilt gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld voor O365 maar ook Magister. Zodra je dan probeert aan te melden in die applicatie zal de App:

  • Vragen of jij probeert aan te melden.
  • Dan wel jou een cijfercode geven om in te voeren in de applicatie.

Door het antwoord geven in de App dan wel de code in te voeren geef je aan dat jij het echt bent.

Installatie

Om de App te kunnen gebruiken zul je hem eerst moeten installeren op je device. Zoek in jouw app store naar “Microsoft Authenticator” en installeer deze. Nadat je hem geïnstalleerd hebt zijn er 2 stappen noodzakelijk om hem ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken:

  • In de App log je in met je schoolaccount. Let op! De app zal standaard voorstellen om met een persoonlijk account aan te melden. Annuleer dit en log opnieuw in met een school of werk account
  • Daarna kun je de App activeren voor jou account via de link https://account.activedirectory.windowsazure.com/Proofup.aspx

Google Authenticator

De App is niet uniek. Zo heeft Google zijn eigen versie van de App. Voor Microsoft SSPR en MFA heb je echt specifiek de App van Microsoft nodig. Als je de Google App gebruikt voor Magister en liever 1 App gebruikt, dan kun je Magister beheer vragen om de Google App voor je te ontkoppelen. Je kunt dan de Microsoft App koppelen aan Magister en zodoende 1 App gebruiken in plaats van 2.

Categorieën: O365, windows

Niet iedere plugin voor office maakt het leven makkelijker.
Het kan zijn omdat je de plugin nooit gebruikt, of omdat hij je meer last bezorgd dan genot. Hoe hoger het aantal invoegingstoepassingen, hoe langer het duurt voordat de applicatie gestart is

Om plugins te beheren kan je deze handleiding volgens om zelf een keuze te maken welke plugins jij zelf wilt gebruiken. Omdat dit een persoonlijke voorkeur is, kan niemand die voor jou doen.

Start een office applicatie, iedere applicatie heeft eigen plugins. Om een voorbeeld te geven, hebben we outlook gekozen om screenshots te maken voor deze handleiding. De stappen voor de andere applicaties zijn nagenoeg gelijk.

In de applicatie kies je voor Bestand en daarna voor Opties
Er opent een scherm met alle opties, kies in de linker kolom voor invoegingstoepassingen en rechts daarvan voor COM-invoegingstoepassingen, klik daarna op de knop start.

Je ziet nu een scherm zoals hieronder:

De makkelijkste en snelste manier is om alles uit te vinken, en daarna op de knop OK te klikken.
Let op: mocht je toch gebruik maken van een invoegingstoepassing, dan kan je die opnieuw aanvinken (of direct al laten staan).

Zeer waarschijnlijk vraagt Outlook om opnieuw op te starten. Anders is dit wel aan te raden: sluit Outlook af, en start deze daarna opnieuw op.

Categorieën: E-Mail, O365

windows

Als je je wachtwoord vergeten bent hoef je niet langer je te melden bij iemand voor een nieuw wachtwoord. In plaats daarvan kun je klikken op een links als “ik ben mijn wachtwoord vergeten” en kun je een nieuw wachtwoord in stellen.

Voorwaarde hiervoor is wel dat je vooraf tenminste 1 methode ingesteld hebt om te verifiëren wie je bent. De tweede en derde zijn optioneel. Wij bieden hiervoor een 3-tal methodes:

  • Via een App op je mobiel of tablet
  • Via een SMS of automatisch gesprek op je mobiele telefoon
  • Via beveiligingsvragen

De laatste 2 methodes word je gevraagd in te stellen zodra wij SSPR aangezet hebben voor jou. Dat gebeurt bij het aanmelden en wijst zich vanzelf. De App werkt echter iets ander. Om de App te kunnen gebruiken zul je hem eerst moeten installeren op je device. Zie hiervoor de uitgebreide FAQ over dit onderwerp.

Categorieën: O365, windows

Inleiding

De Microsoft Authenticator is een smartphone applicatie van Microsoft. De applicatie is bedoeld als hulpmiddel om aan te kunnen tonen dat je diegene bent dat je zegt dat je bent. De App wordt geregistreerd in de applicatie waarvoor je hem wilt gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld voor O365 maar ook Magister. Zodra je dan probeert aan te melden in die applicatie zal de App:

  • Vragen of jij probeert aan te melden.
  • Dan wel jou een cijfercode geven om in te voeren in de applicatie.

Door het antwoord geven in de App dan wel de code in te voeren geef je aan dat jij het echt bent.

Installatie

Om de App te kunnen gebruiken zul je hem eerst moeten installeren op je device. Zoek in jouw app store naar “Microsoft Authenticator” en installeer deze. Nadat je hem geïnstalleerd hebt zijn er 2 stappen noodzakelijk om hem ook daadwerkelijk te kunnen gebruiken:

  • In de App log je in met je schoolaccount. Let op! De app zal standaard voorstellen om met een persoonlijk account aan te melden. Annuleer dit en log opnieuw in met een school of werk account
  • Daarna kun je de App activeren voor jou account via de link https://account.activedirectory.windowsazure.com/Proofup.aspx

Google Authenticator

De App is niet uniek. Zo heeft Google zijn eigen versie van de App. Voor Microsoft SSPR en MFA heb je echt specifiek de App van Microsoft nodig. Als je de Google App gebruikt voor Magister en liever 1 App gebruikt, dan kun je Magister beheer vragen om de Google App voor je te ontkoppelen. Je kunt dan de Microsoft App koppelen aan Magister en zodoende 1 App gebruiken in plaats van 2.

Categorieën: O365, windows

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.