Atlas brede storing

Vanmorgen omstreeks 7:30 kregen wij vanuit meerdere locaties signalen dat er geen verbinding was. Hierdoor waren o.a. zermelo, magister, telefoon, wifi en vdi niet bereikbaar.

Het probleem werd snel duidelijk dat dit in de firewall in ons datacenter lag. Deze firewall is dubbel uitgevoerd, zodat deze storingen niet voor zou moeten komen. Echter dit mechanisme is niet goed in werking getreden.

De storing is verholpen rond 8:15.
Er is een herstel procedure gestart voor de firewall in het datacenter. Er wordt nog gewerkt om de redudante verbinding weer te herstellen. Daarna zullen we de oorzaak van het probleem onderzoeken.

Mocht er iets nog niet werken, is een herstart van het systeem zeer waarschijnlijk de oplossing. Anders graag een melding maken, zodat we kunnen onderzoeken wat we daarmee kunnen doen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.